Brokerzy
Może się to wydawać zagmatwane, a nawet skomplikowane, ale złożenie skargi lub roszczenia przeciwko tego typu firmom jest naprawdę proste. Jest to jeszcze łatwiejsze, jeśli są to firmy, które nie są regulowane lub licencjonowane do świadczenia usług finansowych. W tym artykule powiemy Ci, jak złożyć skargę na brokera w prosty sposób.
Pierwszą rzeczą, którą należy rozważyć jest kraj, w którym mieszkasz. Ogólnie rzecz biorąc, każdy kraj posiada finansowy organ regulacyjny, który jest odpowiedzialny za ochronę swoich obywateli. To, co powinieneś zrobić, to skontaktować się z organem nadzoru finansowego w swoim kraju i złożyć skargę lub pozew przeciwko brokerowi lub instytucji finansowej.
Zazwyczaj proces wygląda następująco: zbierz jak najwięcej dowodów, zwłaszcza dowodów na to, że zostałeś oszukany lub wyłudzony przez tę firmę. W wielu przypadkach musisz udowodnić, że prowadziłeś interesy z firmą, która nie jest upoważniona do oferowania usług finansowych (zwanych nieuregulowanymi brokerami lub oszustwami finansowymi).
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć jest to, że opcje binarne i handel Forex nie są oszustwem. Oszuści to brokerzy, którzy oszukują swoich klientów za pomocą bardzo nieetycznych metod, aby sprawić, że stracą swoje pieniądze.
Największe oszustwa są przeprowadzane przez brokerów, którzy zazwyczaj mają bardzo luźne lub niedbałe regulacje.
Należy również wiedzieć, że istnieje wiele stron handlowych, które są sprzedawane przez dużych brokerów, które mogą reklamować i mówić dobrze o nich, w zamian za bardzo dobre prowizje. Poniżej szczegółowo opisano kroki, które należy podjąć w procesie składania reklamacji do brokera.
Poprzez e-mail lub czat obsługi klienta, aby wyjaśnić swój problem. Zapisz e-mail lub nagranie z czatu, podając osobę, z którą rozmawiałeś, dzień i godzinę.
Bardzo ważne jest, aby zachować wszystkie informacje dotyczące komunikacji z brokerem, aby można było dołączyć je do skargi. Zapisuj czaty, e-maile, audycje, ... absolutnie wszystko.
74% rachunków inwestorów traci pieniądze, handlując kontraktami CFD z tym dostawcą.
Inwestowanie w produkty finansowe wiąże się z pewnym poziomem ryzyka.
Złóż wniosek w odpowiednim banku lub instytucji finansowej. Reklamacja ta może być złożona w ciągu maksymalnie 3 miesięcy od daty domniemanego oszustwa, tak aby bank mógł poczynić niezbędne ustalenia z pośrednikiem i być w stanie zwrócić wyłudzone pieniądze. W żadnym wypadku bank nie będzie mógł przejąć odpowiedzialności, jeśli upłynął ten 3-miesięczny okres. Bank poinformuje Cię, czy powinieneś zgłosić sprawę do właściwych organów krajowych i dołączyć ten raport do reklamacji.
Poproś brokera o formularz skargi, aby złożyć formalną skargę. Wszyscy brokerzy są zobowiązani przez prawo do posiadania skutecznych i przejrzystych procedur szybkiego i rozsądnego rozpatrywania skarg otrzymanych od swoich klientów.
Są one również zobowiązane do udzielenia odpowiedzi na piśmie w ciągu pięciu dni, aby dać Ci znać, że otrzymały Twoją skargę. Muszą oni odpowiedzieć na Państwa zażalenie na piśmie w ciągu dwóch miesięcy, informując Państwa, czy zażalenie zostało rozwiązane w sposób zadowalający, czy też potrzebują więcej czasu (maksymalnie w ciągu trzech miesięcy od dnia złożenia zażalenia).
Złóż skargę do Rzecznika Finansowego w kraju, w którym broker ma swoją siedzibę. Ważne jest, aby skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym w ciągu czterech miesięcy od otrzymania ostatecznej odpowiedzi od brokera, w przeciwnym razie Rzecznik Finansowy nie będzie mógł rozpatrzyć skargi.
Przeczytaj także:
Jeśli nie chcesz zaakceptować decyzji Rzecznika Finansowego, w ostateczności możesz skierować sprawę do sądu i Organu Regulacyjnego, aby rozpocząć postępowanie cywilne.
Złóż skargę do właściwego organu w swoim kraju: aby złożyć odpowiednią skargę, należy wziąć pokwitowania przelewów dokonanych na rzecz brokera oraz wszystkie informacje wymienione powyżej.
Przejdź do sekcji przestępstw gospodarczych i powiedz, że padłeś ofiarą oszustwa, że zapłaciłeś za usługi, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Przypadków jest wiele gdzie manipulowano cenami lub okradano ludzi.
74% rachunków inwestorów traci pieniądze, handlując kontraktami CFD z tym dostawcą.
XTB
76% kont traci pieniądze podczas handlu CFD oferowanymi przez tego dostawcę.
Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty kapitału. Przed inwestowaniem zaleca się konsulta
Inwestowanie niesie ze sobą ryzyko straty.
75,5% kont inwestorów traci pieniądze podczas handlu CFD oferowanymi przez tego dostawcę.
74% rachunków inwestorów traci pieniądze, handlując kontraktami CFD z tym dostawcą.
XTB
76% kont traci pieniądze podczas handlu CFD oferowanymi przez tego dostawcę.
Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty kapitału. Przed inwestowaniem zaleca się konsulta
Inwestowanie niesie ze sobą ryzyko straty.
75,5% kont inwestorów traci pieniądze podczas handlu CFD oferowanymi przez tego dostawcę.