Wracamy z naszymi analizami biznesowymi, w tym jakby drugim sezonie po wakacjach. Przy tej okazji przeanalizujemy spółkę holdingową Liberty Media, prowadzącą trzy bardzo różne rodzaje działalności. Wynik był dość obszerny, więc zostanie podzielony na dwie części. W tym artykule opowiemy trochę o firmie w kategoriach ogólnych oraz o dwóch jej rodzajach działalności. W kolejnej części zakończymy część międzynarodową, a także ocenę całości.

Wprowadzenie
Dzięki Liberty SiriusXM można, nie tylko inwestować jak Warren Buffett, ale także jak John C. Malone, jeden z wielkich amerykańskich przedsiębiorców telekomunikacyjnych, w kilka firm, które cieszą się uprzywilejowaną pozycją, niektóre niemal monopolistyczną. W tym wpisie przyjrzymy się również bardziej amerykańskim firmom, które mogą zderzyć się z kulturą europejską. Ale czy może to być dobra inwestycja?
Liberty Media, jej historia i John C. Malone
Liberty Media jest spółką o pewnej złożoności finansowej. Jej historia pełna jest fuzji, przejęć, spin-offów i demergerów. Jej obecna struktura trzech odrębnych spółek – Liberty SiriusXM Group, Liberty Braves Group i Liberty Media Group – powstała w 2016 roku. Ten ostatni stanie się Liberty Media Formula One, gdy przejął konkurencję za 8 mld dolarów rok później.
Te trzy spółki są notowane oddzielnie, poprzez akcje śledzące. Daje to możliwość przeniesienia aktywów z jednej do drugiej w zamian za ich wartość godziwą. W rezultacie był w stanie dokonać redystrybucji swojej inwestycji w Live Nation w 2020 r., aby zapewnić płynność Formule 1 i uniknąć niewywiązania się ze swoich zobowiązań.
Prowadzona przez Johna C. Malone'a, największego udziałowca i prezesa grupy, Liberty Media jest szóstą najbardziej wartościową firmą w branży medialnej, za Disneyem, ViacomCbs, Netflixem, Foxem i Discovery.

John C. Malone
John C. Malone kształcił się w dziedzinie inżynierii elektrycznej i zarządzania przemysłowego, głównie na prestiżowych uczelniach, takich jak Yale i John Hopkins. Wcześnie nawiązał kontakt z firmą Bell Telephone Company, która później przekształciła się w AT&T. W swojej pierwszej pracy jako konsultant finansowy zainteresował się branżą telewizji kablowej, a po latach Bob J. Magness, jeden z najwybitniejszych biznesmenów w tej dziedzinie, zaproponował mu stanowisko dyrektora generalnego Tele-Communications Inc (TCI).
W czasie swojej pracy w TCI, Malone rozrósł się z 400 000 abonentów do ponad 8,5 miliona, do momentu przejęcia przez AT&T. W ten sposób powstała Liberty Media, spółka zależna od TCI, zajmująca się inwestycjami telekomunikacyjnymi, w której Malone był największym udziałowcem. Do nich należały takie kanały jak Starz! czy Discovery Channel oraz firma produkująca filmy Lionsgate.
Telewizja kablowa zawsze była ważną częścią amerykańskiego życia. Jest to również branża silnie regulowana, więc negocjacje z politykami i regulatorami odgrywały kluczową rolę. John C. Malone opanował to do tego stopnia, że Al Gore, jeden z kandydatów na prezydenta w 2000 roku, nazwał go „Darth Vaderem”.
Dziś Malone ma wartość netto 8 miliardów dolarów i jest największym właścicielem ziemskim w Stanach Zjednoczonych. Po Michaelu Bloombergu z Bloomberg LP i Carlu Icahnie z Time Warner, jest to największa fortuna w branży.
SiriusXM

Od początku ubiegłego wieku podejmowane były próby i naciski na wdrożenie sieci satelitarnej do obsługi radia satelitarnego. W latach 2001-2002 zarówno XM Satellite Radio, jak i Sirius Satellite Radio wyniosły na orbitę swoje pierwsze urządzenia, inwestując ponad 3 miliardy dolarów w rozwój technologii.
W 2007 roku ogłosili połączenie tych dwóch firm, które jako jedyne świadczą tę usługę w Stanach Zjednoczonych. Mimo że zmonopolizowały radio satelitarne, FCC (Federalna Komisja Łączności) zatwierdziła transakcję, ponieważ firmy argumentowały, że był to jedyny sposób na przetrwanie. Nie stwierdziły, że był to monopol z powodu konkurencji ze strony tradycyjnych usług radiowych i transmisji dźwięku przez Internet.
SiriusXM oferuje w swojej sieci muzykę, sport, rozrywkę, rozmowy, wiadomości, informacje o ruchu drogowym, pogodę i podcasty. Aby uzyskać do niej dostęp, należy opłacić abonament, który jest głównym źródłem dochodów. Kanały muzyczne nie zawierają reklam, natomiast inne, np. sportowe, zawierają treści komercyjne, które są dodatkowym źródłem przychodów spółki.
W USA ma 34,7 mln abonentów, głównie dzięki platformie samochodowej i nowemu systemowi 360L. Korzysta z nich 135 mln samochodów w całym kraju. Istnieje około 300 milionów zarejestrowanych pojazdów, więc ma jeszcze długą drogę do przebycia. Zwłaszcza biorąc pod uwagę różne umowy z producentami, dzięki którym szacuje, że 82% pojazdów, które powstaną w ciągu najbliższych kilku lat, będzie miało urządzenia umożliwiające dostęp do jego platformy.

Liczba abonentów SiriusXM
Od 2011 r. odnotowuje ona silny wzrost, który został spowolniony w 2020 r. przez Covid. Mimo to, jego zwiększona obecność we flocie pozwoli mu na dalsze zwiększanie udziału w rynku. Wiele wypożyczalni oferuje ją domyślnie, co ułatwia użytkownikowi zapoznanie się z ich produktem.

Według badań przeprowadzonych przez Edison Research, odsetek osób w samochodach słuchających radia tradycyjnego lub satelitarnego pozostaje stały niezależnie od roku badanego modelu samochodu. Można sądzić, że nowe funkcje oferowane przez nowocześniejsze pojazdy zmniejszą udział. Stanie się tak ze względu na łatwą łączność ze smartfonami lub systemami własnymi. Jedynym efektem jest wzrost udziału SiriusXM w stosunku do tradycyjnych radioodbiorników, co jest pozytywną perspektywą dla firmy.
Przestrzeń samochodowa jest mocną stroną firmy. Jednak pragnie ona zdobyć udział w urządzeniach domowych, w inteligentnych głośnikach, np. takich jak Alexa. Oferuje również inne funkcje, takie jak podcasty i ekskluzywne programy. The Howard Stern Show to kluczowy element w rozwoju firmy, który właśnie odnowił kontrakt do 2025 roku na nowe programy i wyłączne prawa do tych już nagranych do 2032 roku.

Jest to jeden z powodów, dla których klienci sluchają sieci znacznie dłużej. Średnio słuchacz radia słucha tej samej stacji przez 18 minut, podczas gdy konsument SiriusXM słucha jej przez 1 godzinę 20 minut.
Aby to umożliwić, jej sieć składa się z trzech głównych elementów. Po pierwsze, satelity. Ma ich pięć, FM5 i FM6 od Siriusa, XM3 i XM4 od XM, z XM5 jako zapasowym dla obu. Są to koncesje FCC które wygasają (FM5 i FM6, w 2022 i 2025; XM3, XM4 i XM5, w 2021, 2022 i 2026). Wystrzelili więc SXM7 na początku tego roku by je zastąpić, ale miał on błędy i już poprosili o 140M ubezpieczenia za niego, a SXM8 jest na orbicie od tego lata.
Posiadają również ponad tysiąc repeaterów naziemnych, które wspierają sieć. Szczególnie na obszarach o dużej koncentracji wieżowców lub gęstej sieci urządzeń elektronicznych. Posiadają również kilka studiów nagraniowych i wspierających tworzenie treści w Nowym Jorku, Los Angeles i Waszyngtonie, a także inne w mniejszych miejscowościach.
Umowa z producentami samochodów
W swoich umowach z producentami samochodów wspierają ich, pokrywając część kosztów instalacji urządzeń, świadczą usługi związane z łącznością z pojazdami. Często też zawierają umowy, w których dzielą się procentem swoich przychodów. Mają również usługę z Automatic Labs, aby umożliwić łączność w samochodach, które nie posiadają fabrycznej wersji.
Posiadają oni 70% udziałów w SiriusXM Canada i 33% praw głosu. Pomaga im to uzupełnić i zdywersyfikować dochody. Otrzymuje on 30% miesięcznego przychodu brutto kanadyjskiej spółki. Ma również wobec niej dług w wysokości 123 mln na 15 lat przy stopie procentowej 7,62%.
Pandora Media
W 2019 r. przejęła Pandora Media za 2,4 mld dol. Jest to platforma streamingowa dla podcastów, muzyki i komedii, której siłą jest system predykcji oferujący nowe treści w oparciu o gusta konsumentów, a także możliwość personalizacji tego, czego chcą słuchać. Oferuje nie tylko własne treści (ma ograniczoną bibliotekę), ale także niektóre treści SiriusXM.
W przeciwieństwie do SiriusXM, jego platforma i produkt są przeznaczone dla wszystkich typów urządzeń. Można z niego korzystać za pośrednictwem Internetu, urządzeń połączeniowych i telefonów komórkowych.
Różni się również od SiriusXM w tym, że oferują kilka wersji. W rzeczywistości ich głównym źródłem dochodów jest reklama usług radiowych. Następnie jest Pandora Plus, która oferuje usługę radiową; i Pandora Premium, gdzie dostępne są treści na żądanie.
Pandora ma 6,3 mln abonentów, a liczba ta z czasem maleje, więc usługa powinna zostać zmieniona. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wynosi 58,9 mln.
Dochody Pandora Media
Innym źródłem dochodów Pandory jest sprzedaż reklam na innych platformach, takich jak platforma podcastowa NBC czy AdsWizz. Aby ją zwiększyć, dokonali przejęć i inwestycji, takich jak 75 milionów zainwestowanych w SoundCloud, największą darmową platformę audio; zakup Audios Venture (obecnie Simplecast), zajmującej się zarządzaniem i analizą podcastów; oraz przejęcie Stitcher, lidera w produkcji, dystrybucji i sprzedaży podcastów audio.
Rynek i konkurenci
SiriusXM dominuje na rynku radia satelitarnego jako monopolista, jednak ma silną i rosnącą konkurencję. Docelowo konkuruje w sektorze rozrywkowym z tradycyjnym radiem (AM/FM), serwisami streamingowymi i on-demand, takimi jak Spotify, Amazon Music, Apple Music czy Youtube Music. Prawdą jest, że każdy z nich ma inną funkcjonalność.
Radio tradycyjne jest darmowe, ponieważ jest finansowane z reklam, więc konsument oszczędza na kosztach abonamentu. Jednak obecność przerw reklamowych i utrata sygnału w niektórych obszarach sprawiają, że jest to gorsza alternatywa. Należy również zauważyć, że łączność w samochodzie jest coraz lepsza, dzięki czemu kanały nie zmieniają się nawet po zmianie tarczy. Zagraża to pozycji SiriusXM.
Platformy streamingowe
Wspomniane wcześniej platformy streamingowe, a zwłaszcza Spotify, zdobywają udziały w rynku w imponującym tempie. Pomaga im lepsza łączność między urządzeniami mobilnymi i pojazdami, tak że dla wielu może nie mieć sensu dalsze subskrybowanie usługi radia satelitarnego. W tym względzie, SiriusXM oferuje inne informacje, takie jak sport, ruch i pogoda, ale nadal stanowi ostrą konkurencję dla firmy. Aplikacje takie jak Waze czy Google Maps, w połączeniu z innymi, mogą w końcu wyprzeć dodatkową funkcjonalność, jaką oferuje SiriusXM. Myślę, że w tym przypadku jest to raczej kwestia pokoleniowa.
Niektórzy producenci samochodów już oferują własne systemy, takie jak OnStar firmy General Motors. Istnieją także dostawcy satelitarnych i kablowych systemów audio, więc sektor ten staje się coraz bardziej zatłoczony.
Pośrednio konkuruje o reklamę z innymi dostawcami rozrywki, zarówno w kanałach tradycyjnych, takich jak telewizja, prasa czy radio, jak i w serwisach internetowych, takich jak Facebook, Google czy Amazon. W tym przypadku, zagrożenie byłoby bardziej skoncentrowane na Pandora, ponieważ SiriusXM nie ma prawie żadnej reklamy.
Zagrożenia dla Liberty Media
Wszystkie rodzaje działalności Liberty Media, mają bardzo cykliczne przychody, które są w dużym stopniu uzależnione od kondycji gospodarki amerykańskiej. Ponadto jest to działalność podlegająca ścisłym regulacjom prawnym, zarówno w zakresie ochrony danych, jak i praw własności do nadawanej muzyki i dźwięku.
W tym sensie negocjacje z dużymi organizacjami amerykańskimi są bardzo ważne i mają znaczący wpływ na koszty. Rynek się zmienia, a wydaje się, że w muzyce ulega fragmentacji, co może prowadzić do wzrostu kosztów.
Z racji większej dominacji w segmencie samochodowym, przychody SiriusXM są w dużym stopniu uzależnione od sprzedaży samochodów i umów z producentami. Mają umowę z Toyotą, której Toyota Camry jest najlepiej sprzedającym się modelem w USA od 2002 roku (https://www.visualcapitalist.com/best-selling-car-in-america-every-year-since-1978/). Natomiast Tesla zmieniła swoją politykę i nie oferuje już SiriusXM domyślnie i wyłącznie w modelach Model S i X.
Inwestycje
Główne inwestycje SiriusXM w formie inwestycji afiliacyjnych to 32% udziałów w Live Nation Entertainment oraz mniejsze 5% udziałów w iHeart Media. Live Nation, z racji tego, że ma tak znaczącą wagę w wycenie Liberty Media, będzie przedmiotem ekskluzywnej sekcji.
iHeart Media jest wiodącą firmą radiową w USA, oferującą ponad 850 stacji nadających na żywo. Obejmuje ona tradycyjne, cyfrowe i mobilne treści radiowe, podcasty, muzykę, programy społecznościowe, komunikacyjne i pogodowe.
Od 2019 r., kiedy weszła na giełdę, notuje dobre wyniki giełdowe, a jej wycena sięga prawie 50%. Jednak jej dane finansowe nie są już tak pozytywne, ponieważ w ostatnich latach jej przychody nie uległy zmianie. Mimo to konsensus analityków przewiduje, że akcje będą nadal zyskiwać na wartości.
Z drugiej strony przejęcia, których dokonała w 2020 roku to Stitcher za prawie 300 mln i Simplecast za ok. 30 mln.
Wniosek
Jest to model, do którego nie jesteśmy przyzwyczajeni w Europie. Może być postrzegany jako zła inwestycja, ale wzrost liczby abonentów SiriusXM sugeruje co innego. Generuje również ogromne przepływy pieniężne, jest najbardziej dochodowym biznesem Liberty Media Corp.
Wyspecjalizowane serwisy uważają, że to, co oferuje za pośrednictwem swojej platformy, jest warte opłacenia abonamentu. Wynosi on od 10 do 18 dolarów miesięcznie. Oferuje wysokiej jakości, ekskluzywny i wartościowy kontent dla swoich klientów (Howard Stern, Kevin Hart czy Jenny McCarthy). Nie jest edytowany ani cenzurowany, ponieważ jest to sieć prywatna, w przeciwieństwie do otwartego radia, które będąc na publicznym łączu szerokopasmowym, musi przechodzić pewne zmiany.
Strategią na przyszłość powinno być utrzymanie silnej pozycji w segmencie pojazdów, ale przede wszystkim dalsza ekspansja. Jest on kompatybilny z urządzeniem Alexa firmy Amazon i posiada własne aplikacje oferujące swoje usługi w innych narzędziach. Planują również dalsze pozyskiwanie ekskluzywnych programów i nowych funkcji.
Ich przed-pandemiczny wzrost, niski wskaźnik rezygnacji, dane dotyczące czasu połączenia z klientem i rosnąca obecność w pojazdach są zachęcające dla biznesu.
Grupa Braves

Firma powstała w 1871 roku jako Boston Braves i jest jednym z współzałożycieli National Professional Baseball Players Association. Pięć lat później przeniesiono ją do Ligi Narodowej, która obecnie jest MLB.
Drużyny sportowe rzadko są finansowo opłacalne. W przypadku MLB, zawsze wydaje się być w kryzysie, traci zainteresowanie kibiców i ma problemy z przyciągnięciem młodego pokolenia. Jednak frekwencja na stadionach pozostaje dobra. Nowe umowy telewizyjne są wyższe niż te podpisane ostatnio, bijąc rekordy przychodów rok po roku.
Gwiazdy mają znaczenie w MLB, podobnie jak sukces sportowy, ale jest to liga, która narzuca ścisłe limity finansowe, aby utrzymać franczyzę w dobrej kondycji, więc nie produkuje się super drużyn.
W 2005 roku poprzedni właściciel, Time Warner, wystawił franczyzę na sprzedaż. Zainteresowało się nią Liberty Media, które nabyło ją za 450 milionów. Od tego czasu wartość franczyzy stale rośnie.

Wartość franczyzy Atlanta Braves
Rok 2010 był kluczowy dla drużyny, ponieważ był to ostatni sezon Bobby'ego Coxa jako menadżera, po 25 sezonach u steru. Udało im się zakwalifikować do rozgrywek posezonowych (nie udało im się to od 2005 roku). Następnie, w 2012 roku, Chipper Jones, jeden z bohaterów drużyny w mieście, przeszedł na emeryturę.
Mieli zwycięski cykl w latach 90-tych, z tytułem mistrza świata w 1995 roku i kilkoma tytułami w dywizji. Oznacza to, że mają teraz sporą masę dorosłych fanów. W ostatnich latach powtórzyli ten cykl, zdobywając tytuły dywizji między 2018 a 2020 rokiem. Zeszłego roku byli na pierwszym miejscu w swojej dywizji, jednak w lipcu Ronald Acuña (zdobywca tytułu Rookie of the Year 2018) doznał poważnej kontuzji, tracąc resztę sezonu.
W amerykańskich rozgrywkach istnieje tendencja do rozróżniania pomiędzy dużymi rynkami, tj. miastami o dużej liczbie ludności i dużych bazach kibiców oraz drużynami, które mają fanów na całym świecie, jak np. franczyzy w Los Angeles czy Nowym Jorku, a małymi rynkami.
Atlanta jest 38. najludniejszym miastem w kraju, ale w rankingach wielkości rynku baseballowego często plasuje się na siódmym miejscu. Jest to jedna z 10 najlepszych drużyn, które generują największą bazę fanów według Forbes.
Model pomiaru atrakcyjności
W specjalistycznym badaniu (https://scholarblogs.emory.edu/esma/) opracowali oni model pomiaru atrakcyjności zespołów, dostosowując go do sukcesu i wielkości rynku, aby uzyskać bardziej racjonalny wynik. Wykorzystuje on trzy kryteria:
– Fan Equity: mierzy obecną pasję do drużyny, premię, którą fani są gotowi zapłacić za obecność i spędzenie czasu na stadionie.
– Social Equity: mierzy potencjał wzrostu, dzięki interakcjom, jakie zespół generuje w mediach społecznościowych.
– Road Equity: mierzy ich wpływ poza rodzimym rynkiem, bazą fanów, kiedy grają na wyjeździe.
Wynik plasuje Braves na 12 miejscu, 21 w liczbie fanów, 3 w mediach społecznościowych i 14 w road equity. Podobne liczby do Mets (jeden z wielkich rywali Braves, obok Philadelphia Phillies) na przykład, z 16 pozycji, zespół, który jest w cieniu dzieląc domową murawę z New York Yankees.
Liberty Media w ostatnich latach starało się wzmocnić drużynę. Odświeżają wizerunek franczyzy, ponieważ ich logo przedstawiało roześmianego amerykańskiego Indianina z tomahawkiem, co w ich odczuciu było obraźliwe dla ważnej i chronionej społeczności indiańskiej w tym kraju. Dziś Indianin zniknął z ich symboliki. Otworzyli również Truist Park w 2017 roku, nowy stadion drużyny o pojemności 41 200 fanów, kosztem ponad 700 milionów.

Liga bejzbolowa MLB
MLB składa się z 162 meczów, które rozgrywane są głównie w drugim i trzecim trymestrze roku, przez co przychody uległy znacznemu pogorszeniu. W 2021 roku wracają do normalności – w kwietniu kibice wrócili na stadiony z ograniczeniami (25% i 50%), a już w maju do 100%.
W tym sezonie, Los Atlanta Braves mają niesamowitą liczbę asyst, będąc drugą największą drużyną w lidze, podczas gdy rywale tacy jak Mets są na miejscu 12.
Los Braves otrzymują pieniądze z różnych źródeł. Z jednej strony, wejścia na teren obiektu (w celu lepszego zarządzania danymi), jak również konsumpcja wewnątrz obiektu i na parkingu oraz reklama obiektu.
Z drugiej strony, prawa do transmisji w MLB mają określoną formę. Prawa do transmisji są negocjowane wspólnie przez ligę (umowy z ESPN, Fox, TBS i SiriusXM). Transmisje radiowe są również negocjowane indywidualnie przez drużyny, przy czym Atlanta Braves posiada największą liczbę stacji.
Istnieje 5 dywizji w ligach męskich, z udziałem w lidze AAA (następna liga po MLB), AA i A. Ponadto posiada szkołę w Republice Dominikany, aby przyciągnąć latynoskie talenty i fanów, którzy odgrywają ważną rolę w drużynach.
Inne dochody czerpie z nieruchomości, które wybudowali w połączeniu ze stadionem. Na sąsiednich terenach zrealizowali The Battery Atlanta, najnowocześniejsze centrum handlowe o mieszanym przeznaczeniu, w tym mieszkaniowym (w 2018 roku sprzedali 3 budynki za 156 mln), handlowym, rozrywkowym i hotelowym oraz biurowym. Obecnie są skoncentrowani na drugim etapie, w którym chcą przyciągnąć siedziby różnych międzynarodowych koncernów. Dochód ten był bardziej stabilny w okresie Covid, ale wynegocjowano wiele odroczeń czynszu.

Mają również przed treningowy obiekt na Florydzie, CoolToday Park, który może pomieścić 8,200 fanów. Posiada wiele obiektów, takich jak tereny, boiska, akademie i stołówki. W sezonie jest domem dla jednej z ich drużyn treningowych.
Ryzyko związane z zasobami ludzkimi
Ponieważ przychody zależą od sukcesów sportowych, główne ryzyko stanowią konkurencja i zawodnicy. Długi okres bez zwycięstw miałby silny wpływ na ich zdolność do przyciągania nowych fanów i ich skłonność do konsumowania biletów i merchandisingu drużyny.
Aby tego dokonać, muszą nie tylko zbudować świetny zespół, ale także zadbać o zdrowie swoich zawodników. We wrześniu 2021 roku Atlanta Braves mają dwóch graczy (Ronald Acuna i Marcell Ozuna), którzy są kontuzjowani i mają długoterminowe umowy, więc pełny powrót do zdrowia dla obu jest krytyczny.
Muszą też dobrze zarządzać długością tych umów i środowiskiem szatni, a także unikać niekonkurencyjnych praktyk (jak Houston Astros i kontrowersje związane z kradzieżą przechwytów Altuve'a).
Z drugiej strony, z powodu Covida nadchodzący sezon został znacznie skrócony, a dostęp do stadionów ograniczony. Miało to wpływ na rozliczenia drużyny.
W końcu, jest to cykliczny biznes, który opiera się w dużej mierze na nadawaniu i przychodów z reklam.
Liberty Media Corp. SiriusXM Opinia
Duże instytucje sportowe rzadko są bardzo dochodowymi przedsiębiorstwami. Najbardziej wartościowe drużyny w sportach takich jak piłka nożna to te, które inwestują najwięcej i mają zdolność do zaciągania długów. Tendencja w zawodach jest taka, aby to ograniczyć, aby były one bardziej sprawiedliwe i zrównoważone, a w tym przodują ligi amerykańskie.
Podczas opisu drużyny i biznesu szczególny nacisk położono na porównanie z New York Mets z kilku powodów. Ze sportowego punktu widzenia, grają w tej samej lidze i są jednymi z ich głównych rywali. Z perspektywy kibica, kiedyś przyciągały na swoje stadiony podobną liczbę ludzi, z wyjątkiem tego roku. Atlanta Braves są lepsze w swoich sukcesach, podczas gdy Mets są małą drużyną na tak dużym rynku jak Nowy Jork i często są wyśmiewani, ich ostatnie zwycięstwo w World Series miało miejsce w 1986 roku i tylko dwa razy wygrali dywizję w tym wieku (w porównaniu do dziewięciu dla Braves).
Można rozumować, że to podobne drużyny, z pewnymi różnicami w sukcesach sportowych i wielkości lokalnego rynku (Mets są więksi, ale Yankees ich przyćmiewają), nawet pojemność stadionu jest podobna. Krótko mówiąc, mogą być oceniane blisko siebie.
Obecnie kapitalizacja rynkowa Braves wynosi 1,31 miliarda. W zeszłym roku we wrześniu, jeszcze w warunkach pandemii gospodarczej, Steve Cohen kupił nowojorską franczyzę za 2,4 mld dolarów. Jest prawdopodobne, że Atlanta Braves może osiągnąć taką wycenę w średnim terminie, choć nie wydaje się, aby Liberty Media miało zamiar sprzedawać.

Jak zacząć inwestować na giełdzie od podstaw
Jak inwestować na giełdzie od podstaw. Dowiedz się wszystkiego i zdecyduj się na swój styl inwestowania.